Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity:
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again

JD-Racing
JD-Racing
Sportief, Vooruitstrevend, Grensverleggend
Sportief, Vooruitstrevend, Grensverleggend
Overig nieuws op datum vanaf 2009
Het volledige jaar 2009
28-12-2009 (avond)
Na vorige weken steeds druk te zijn geweest met het verder opruimen van de werkplaats zijn we vanavond na onderzoek met een endoscoop (zie foto's in rubriek werkplaats) begonnen met het motorblok van de JD-02 te demonteren. kijk verder op werkplaats
21-12-2009 (avond)
Vanavond verder gegaan met opruimen, de kachel met defecte foto-cel aan de praat zien te krijgen, het wordt nu toch wel redelijk frisjes wanneer er geen verwarming aan staat.
14-12-2009 (avond)
Vanavond weer wat verder opruimen want we willen toch het motorblok van de JD-02 verder gaan bekijken en willen dat liever in een opgeruimde omgeving doen.......Ook even de meegenomen heater aangesloten en aan de gang zien te krijgen, foto-cel is echter defect dus dan maar met een gas-kanon de boel zien op te warmen, maakt wel veel herrie...
23-11-2009 (avond)
Vanavond weer voorbereidingen gemaakt om de motor van de JD-02 er uit te halen om te kijken wat het olie lekkage probleem is.......kijk maar op werkplaats..........
16-11-2009 (avond)
1-ste foto's binnen van het week-end in Spa-Franchorchamps, even clicken op Spa 08-11-'09
16-11-2009 ('s-ochtends)
Vandaag laatste nieuwste film geplaatst in de rubriek Filmpjes met wat impressies uit beide auto's op Spa Franchorchamps vorige week Zondag. Even Clicken op de link en het juiste filmpje kiezen (staat bovenaan)Het wachten is nog op de rest van de foto's van beide dagen, deze hopen we zo snel mogelijk te ontvangen, dan worden ze gelijk geplaatst!
14-11-2009
Ook bij racen met karts doet JD-Racing het erg goed, hier een verslag van de afgevaardigden die in Delft de 1=ste plaats behaalden;
JD racing heeft de eerste overwinning behaald op de kartbaan van Bleekemolente Delft. De race was georganiseerd door Mobil olie. Er streden 14 teamsvoor de overwinning, in de kwalificatie was Hans van Velzen iedereen te snelaf. Hans vertrok goed bij de start, maar de teams van Jenbacher en Habokonden redelijk volgen. Hans heeft tot aan zijn pitstop toch een gat kunnenslaan van een 20 seconden! Andre Louws reed een solide stint waarmee devoorsprong behouden bleef. Hans van
Belzen heeft het derde gedeelte van de twee uurs race netjes gereden waarna Jasper Crucq kon instappen. Jasper heeft de race uitgereden op een aantal seconden voorsprong op Habo racing en Jenbacher. Vorig jaar de tweede plaats en nu op het hoogste plaatsje, op naar volgend jaar!!!! Op de foto hiernaast is goed te zien hoe Hans van Velzen eenzaam op kop rijdt, een gat van 20-seconden is natuurlijk niet mis! Gefeliciteerd mannen!!!!
09-11-2009
Op de terugweg nog even gestopt bij onze vaste pleisterplaats in Zutendaal (bij Lanaken) waar ze de grootste hamburgers verkopen die wij ooit gezien hebben, de beide "Hansen" wisten dan ook niet wat ze zagen en kregen hun hamburger dan ook niet op terwijl ze nog niet eens de grootste hadden besteld......Jasper en Jos hadden er minder moeite mee maar die hadden dan ook veel energie verbruikt op het circuit! Vanaf Zutendaal tot Vlissingen hebben we in een record tempo van 1,5-H gereden en om 21.45h waren we bij de werkplaats waar we de auto's gelost hebben en de RR leeggeruimd, vanavond hebben we een hoop werk om alles weer schoon te maken, te ordenen in de transport kratten zodat we de volgende keer alles weer volledig en compleet bij elkaar hebben. Waar we ook weer wat extra werk aan hebben is de motor uit de JD-02 halen om het "koppelings" probleem opgelost te krijgen zodat we eindelijk er eens uit kunnen halen wat er in zit! Ondanks het voorbereidende werk aan de prachtige auto van Reinier en dat hij perfect liep op Zolder was hij al redelijk snel klaar met racen, hij had problemen met de koppeling zodat hij er mee moest stoppen. Henk z'n M-3 was donderdag nacht pas laat gereed en was verder prima maar de motor lekte ook olie en hij werd door de wedstrijd leiding van de baan gehaald vanwege te veel olie lekken. Voor 's-avonds weer onderdelen (kruk-as olie keerring) besteld en ook weer hebben ze in Putte tot diep in de nacht moeten werken om het voor elkaar te krijgen, hij heeft er mee gereden maar reeds voor de middag was het weer hetzelfde en kon ook hij er mee stoppen met een slippende koppeling! Erg jammer wanneer je zulke prachtig geprepareerde auto's hebt die best een rib uit je lijf kosten en je auto kan enkel maar in de pitbox staan, beide piloten hebben tot nu toe veel pech met het overstappen naar de E-36's en zullen vaak met weemoed terug denken aan de fijne tijd dat ze hebben gehad met de E-30's, Henk heeft helaas ook zijn vorige auto E-30 325i (net als Reinier aan ons) met speciale veren en dempers en sper-dif verkocht, jammer dat we het niet geweten hebben want wij wisten niet beter dat hij hem als reserve auto er bij wilde houden.........De JD-02 verdient gewoon een sper-dif en ook de jd-01 zou er mee opknappen alsook met het onderstel, de rest van de koets was niet zoveel meer maar we hadden er wel raad mee geweten.... Wie dus nog wat motoren, versnellingsbakken en complete E-30 (liefst 325i of 325e) weet staan of zelf heeft........ wij hebben er altijd interesse in! 04-11-2009
Vandaag de lange auto ambulance (9-Mtr.) opgehaald zodat we alle 2 de auto's kunnen vervoeren mag de RR weer eens zijn best gaan doen in de Ardennen! 02-11-2009
JD-01 met zijn toekomstige spoiler......?
Bij binnenkomen van de onderdelen toch even gekeken hoe de JD-01 er uit zou zien met deze heftige voor spoiler . Kijk verder op Werkplaats, Jasper ziet het wel zitten want laten we eerlijk wezen, ziet er natuurlijk goed uit zo!
23-10-2009
Werkplaats We zijn blij dat de team-ingenieur weer terug is uit de VS want hij heeft ontdekt dat er een verrotte bobinekabel op de verdeler zat, de JD-02 loopt dus weer .......... lees verder op
14-10-2009
12-10-2009 Werkplaats
werkplaatswerkplaats08-07-200917-04-2009
Het volledige jaar 2010
Vanavond stond er een zeer kleine bakker voor de deur met een prachtige taart.... als dank voor het repareren van de auto van z'n ouders! Super taart erg lekker en vooral ook mooi gemaakt door zijn moeder!
06-12-201002-12-201030-11-201022-11-2010 Laatste foto's van Zolder geplaatst benieuwd........? even Vanavond weer met z'n allen lekker bezig geweest om de kratten uit te zoeken, te ordenen zodat alles weer zijn plekje heeft zie verder in werkplaats nieuws voor de details.... Jos heeft thuis in La Roche geslapen en was weer vroeg (07.30H) in de pitbox om de remmen etc. na te kijken, de voor-remmen heeft hij vernieuwd, achter waren ze nog prima, vanwege het natte circuit, het regende niet maar het werd ook niet droog, is hij met de regenbanden vertrokken die er toch nog oplagen van Vrijdag, na de middag (14.00H) werd het droger en kon er met de slick's gereden worden, aangezien zijn wielen op de JD-01 zaten en deze op de kar op de parkeerplaats stond heeft hij, omdat hij in z'n eentje was, maar niet gewisseld en op de regenbanden blijven rijden, teller stond op 471-Km. iets minder dan Vrijdag in Zolder (495-Km.) Al met al een geslaagde dag met best wel wat schade bij sommige deelnemers maar JD-Racing heeft alles heel kunnen houden en dat is toch nog wat leuker. Jos was om 18.00H weer geladen en op weg naar Vlissingen waar hij om 20.30H na een probleemloze rit weer bij de werkplaats was, om 21.00H had hij alles reeds gelost en gereed gezet in de werkplaats om Maandag weer uit te zoeken, gereed te maken voor het volgende circuit optreden.
03-11-2010
25-10-2010
06-10-201020-09-2010 Druk in de weer met de JD-01, Jasper met een kruisverband lassen ter extra versteviging, Hans met de afwerking van de deuren en Jos aan de JD-02 verder demonteren en schoonmaken van de cilinderkop. Jos heeft een klepveertang meegenomen van DEPA en de kleppen gedemonteerd, kijk verder op werkplaats voor de werkwijze en op de afbeeldingen....... Vanavond flink wat werk verzet, na de nieuwjaarswensen over en weer zijn we voortvarend aan de slag gegaan. De cilinderkop van de JD-02 verder gedemonteerd tuimelaar-assen verwijderdetc. kijk verder op en op de afbeeldingen.......
Peugeot 206 met ratelend geluid (in de motor?) binnen gekregen van Vincent met het verzoek hier naar te kijken en een achterstallige grote beurt uit te voeren. Bleek een kapotte dynamo te zijn die dit verschrikkelijke kabaal maakt, dynamo gedemonteerd, morgen een revisie dynamo ophalen, multi riem ingedroogd, teveel scheurtjes om te laten zitten, wat het kan betekenen wanneer deze klapt hebben we gezien bij de Citroen C-5 vorig jaar... Motor erg vettig ivm. lekkende kleppendeksel
Volledig jaar 2011
02-12-2011
19-11-201124-08-201104-07-201106-06-201109-05-201128-04-2011DEPA GOES BV ZOEKT DOOR HEEL DE BENELUX DEALERS VOOR HET VOLLEDIGE PROGRAMMA VAN DIT AMERIKAANS WONDER PRODUCT, BIJ INTERESSE EVEN DEPA CONTACTEN 0113-561298 OF EEN E-MAIL STUREN NAAR 18-03-1011Jasper en Hans begonnen aan de JD-04, remschijven achter aan vervanging toe en de remblokken ook maar vervangen dus, ook aan de voorkant!
29-01-2011
Hans is een snelle leerling en ondanks dat we nog niet het juiste banden vet hebben ging het prima met de emmer vaseline van "Botscha".
/